30 juli : Palm Springs – Tucson

Smuggler's Inn Tucson
Smuggler’s Inn Tucson

Van het hotel konden we gratis ontbijten bij het zwembad. Het stelde niet zo veel voor: een jellydonut met koffie en/of jus! Tafeltjes waren er verder niet, dus hebben we maar op de standstoelen bij het zwembad gegeten.
Toen begon de lange rit naar Tucson. Tjonge, wat was het warm. Het hele dag reden we door de woestijn (Mojave desert). We hebben ook nog Joshua trees gezien in Joshua Tree NM. Even vlug uit de auto voor een foto-zweten-en vlug weer terug naar de airco. Toen we eenmaal de grens van Arizona over waren, zagen we de eerste cactussen. Dit bleek zo constant door te gaan, hele cactusbossen hebben we doorkruist. Op deze grote vlaktes zag je geregeld een soort van zandstormen. Uiteindelijk kwamen we rond half 4 (ong. 350 mijl verder) aan in Tucson. Het hotel is erg mooi en groot. Lekker zwembad trouwens. We hebben meteen maar een duik genomen. Daarna lekker opgefrist en gaan eten in het restaurant. Nog even gewandeld in de warme avond (28 graden) en toen terug naar het hotel Smuggler’s Inn gegaan. Het is nu 22.15 uur en we gaan plannen maken voor de volgende dag.